sunnuntai 21. tammikuuta 2018

Bodia, sporttia ja tsemppistä!

Laitetaanpa tähän väliin pieni urheiluaiheinen kirjoitelma. Matkalle lähtiessä asenne on se, että on hyvä, jos pääsee jotain ylläpitävää treeniä tekemään. Perusjuttuna mulla näillä sukellusreissuilla on ollut tuo aamulenkki ja loikkaharjoitukset voimapuolelle. Sitten olen kyllä yrittänyt etsiä jostain myös painot käsiin näillä pitemmillä seteillä.

Täällä saarella mulla on ollut tiedossa yhden rannan kulmassa olevassa vajassa sijaitseva ruosteinen levytanko, jota ei vuosiin ole käyttänyt muut kuin minä. Nyt kuitenkin paljastui, että Rayaburin hotellialueella löytyy sali, jota mekin saadaan vaivihkaa käyttää. Miten sitä voikaan tulla onnelliseksi yhdestä vajaapainoisesta levytangosta, käsipainosetistä ja ylätaljasta! Eikä siellä sitä paitsi vaikuta käyvän kukaan muu kuin minä...

Sukeltaminen itsessään on kyllä oma aerobinen lähes tunnin mittainen liikuntasuoritus. Joskus kunnon vastavirtaan potkimisesta (mitä toki koitetaan välttää) on saanut jopa etureidet kipeiksi. Oma suorituksensa täällä saarella on kamaroudi, missä etenkin tällaisen normaalipituisen taistelijan kädet tuntuvat liian pitkiltä, kun pullot laahaavat hiekassa!

Omaa urheilusisältöä saarielämään on tuonut myös tropiikkiin älyttömän hyvin sopiva hiihtourheilun seuraaminen. Mukava katsella vpn-säädöilla Areenasta Mäkäräisen Kaisan ja kumppaneiden taisteluja. Olympialaisia pääsee sitten jo seuraamaan kotitelkkarista.

Ikävämpää urheilu-uutista olikin eilinen Kouvolan Pallonlyöjien konkurssiuhka. KPL on iso asia ainakin mun ikäluokan kouvolalaisille ja toivon todella, että talous saataisiin kuntoon! Myös melkein kaikki pelaajat on mun pajakavereita ja seura niiden ainakin osittainen duunipaikka. Kouvolan kovakuntoisimmat ja tietysti samalla myös koviten treenaavat joukkueurheilijat on pesäpalloilijoita. Mä en tiedä, miksi seuran johto piilotteli näitä ongelmia tappiin asti. Rehtiydellä ja avoimmuudella olisi tullut varmasti enemmän sympatiaa sekä faneilta että yhteistyökumppaneilta.

Reilu tunti Anterselvan yhteislähtöön...

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Lisää liikkaa!

Perusopetuksen oppilaista yli 30 %:lla fyysinen toimintakyky saattaa olla terveyttä ja hyvinvointia kuluttavalla tai haittaavalla tasolla. ...

...maalla, merellä ja ilmassa.